Namnsdagsbarn

Idag är det en ganska speciell dag. Efter mycket bläddrande i almenackor genom åren (genom dom håller jag ordning på mitt liv..) så har jag insett att det inte finns namnsdagar till alla här på jorden. En del försvinner ju till och med ur systemet.

Men Greger, han har namnsdag han. Idag närmare bestämt! Inte alla hästar som har det inte, ja okej att det inte är hans namn på pappret men han är en Greger. Det kan nog alla som träffat honom skriva under på.

Firade gjorde vi genom hovslageri och så bjussade jag faktiskt på en morot. Från handen. Snacka om att frångå sina principer... Men han har ju faktiskt bara namnsdag en gång om året.

Har även varit en sväng på Sharpman för att byta halsförlängaren som gick sönder efter ett enda pass. Visade sig dock att samtliga snoddar var likadana så jag fick pengarna tillbaka och de togs bort från butiken. Dålig kvalite sa dom och jag kan hållamed. Annars lever dom tills de blir ungefär 180 år dom där sakerna.

Fick tips från Tess om gramantygelmetoden istället så den får det bli. Ryggmuskler ska byggas och träningsvärk ska uppkomma. Vi vill ju ha finfina bilder på en finfin (finare än vanligt..) Greger till våren. Sådär att man nästan tappar andan när man kollar på bilderna och pyser av stolthet över att det är min häst.

Det gör jag visserligen även om han ser ut som en fjolårskalv på de bilderna jag har nu... hehe.


Kommentarer
Postat av: Carina

Håller med Tess om att gramantygel är bättre. Gummisnodd gör bara hästarna okänsliga och att de inte använder de muskler vi vill att de ska använda. Bäst är att klättra i naturen i samlad form. Lite svårt i ert landskap kanske. :)

Lycka till!!!

2009-03-13 @ 19:35:40
URL: http://stenstorp.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0