Kvällspass

Gårdagen blev sen. Jobbade mellan 6 och fem (fast jag fick faktiskt gå liiite tidigare) så jag kom ut till stallet strax innan halv sex. Så, eftersom det var kolsvart ute så blev det paddocken där vi tack och lov har en fungerande strålkastare.

Greger ville inte alls först, så länge jag borstade gick det bra men när sadeln och tränset skulle på blev det super-sura-sunk-Greger som tittade fram.
   Tillslut satt allt där det skulle i alla fall och vi skred till verket.

Och det gick så HIMLA BRA! Visst, till en början var det mest spring och stelhet men det brukar det vara. Bättre blev det och i slutet var han så mjuk och följsam att jag bara satt och log så mycket att solen i Karlstad fick en motståndare.

Galoppen gick suveränt bra även om en visse herre (vi nämner inga namn) gärna vill att det ska vara galopp hela tiden efter det att man tagit första galoppfattningen. Inte mycket springande i den bemärkelsen men smyggalopper titt som tätt. Riktigt kul alltså.

Det är sådana pass som gör att man förstår varför man sliter år ut och år in med dessa fyrbenta varelser. Det är värt det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0