Ridlektion

Japp, det blev en sådan idag för Pia M som är heöt otroligt duktig. Har ridit för henne till och från i flera år och man känner sig alltid nöjd efter hennes pass, hur illa det än har gått konstigt nog.

Lätt att ha att göra med är hon också, konkret och det känns som om man pratar med henne flera timmar varje dag när man träffar henne.

Anyway. Lektionen gick över förväntan (med tanke på att jag inte ridit lektion sen i september eller så) och Greger skötte sig fint. Ja, riktigt jobbigt var det såklart och han protesterade lite i förflyttningarna men inte så mycket som jag trodde att han skulle göra. Blev en hel del galopparbete med och efter ett tag fungerade även det. När jag slutade hjälpa honom vill säga och blev tillsagd att jag faktiskt fick visa att jag var arg på homom. Då skärpte han sig den lilla mannen.

Fick mycket beröm för hur fin han har blivit i sidorna, formen och stadigheten så att säga. Känns bra när Pia säger att vi har gjort ett bra jobb för hon slösar inte på beröm (och det är en bra sak!) så jag svävar lite på moln faktiskt. Känns bra när man lyckas.

Svettig som sjutton blev han men rullade sig så ordentligt i hagen att det nog slutade klia. Grattis mamma som har honom i morgon. Dammig och fin blev han, ditt lilla barnbarn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0