Sommarbete!

Idag fick Greger kliva in i den rullande lådan och åka på sommarbete. Nytt bete för i år (och för oss) med två nya kompisar och en gammal, fd stallkamrat nämligen Margina som flyttade i mars.
   Allt gick jättebra även om de andra hästarna var mer intresserade av gräset när Greger egentligen ville lattja lite och springa på upptäcksfärd i hagen. Äta kan man faktiskt göra sen tyckte han och tog sina egna små lovar runt buskarna innan han bestämde sig för att det nog var bäst att äta trots allt.

Fick inte många bilder och inga blev bra men dokumenterat blev det i alla fall. Visst glänser han helt underbart fint i sommarsolen? *stolt "mamma"*

                                  

Kommentarer
Postat av: Frida

Snygging där!

2008-05-31 @ 23:06:15
URL: http://funfair.blogg.se
Postat av: Myra

Det är något visst det där, med att släppa dem på sommarbete.

Jag har fått vända på det. När gräset växer och man inget hellre vill än att släppa dem på stora ytor med många kompisar, så hägnar jag av ett litet ynkligt område i ena hörnet av hagen. Först fram emot oktober så kan jag ha dem på hela vallen.
Men så får de gå i stora hagar ändra fram till april igen, ungefär. Sen är det åter hörnet som gäller.

Jag bor i bakvända landet. haha

2008-06-01 @ 12:28:36
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0