Sjövatten är roliga grejjer

Som rubriken skvallrar om så har jag och Gregos baddebuterat idag. Överenskommelsen var som så att om jag visade honom hur roligt det är att kunna plaska i Vätterns klara vatten med underbaaar långgrund sandbotten så skulle han inte hoppa och stolla sig så att jag fick mig ett dopp.

Det gick alldles utmärkt faktiskt. Hade med oss Bitto och Lanciska som visade vägen ut i vattnet. Först stannade Greger och undrade vad sjutton vi skulle göra för något men efter att ha lekt lite med vattnet (typ nöp med läpparna på vattenytan) och provat temperaturen med ena hoven, så traskade han glatt ut i det klara blå.

Var beredd på att han skulle ta ett hopp ut i vattnet men det hade jag ju inte behövt oroa mig för. Problemet var istället att få upp honom ur vattnet för det var faktiskt skönt att svalka benen och roligt att blåsa bubblor tyckte prinsen som gärna stannat kvar en timme till.

Är det fint väder i morgon blir det bad igen. =)

Kommentarer
Postat av: Myra

Jag säger ju det! Det ÄR något magiskt över hästar och vatten. Det går inte att komma ifrån. :)

2008-05-23 @ 21:51:45
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: jeanette

He he, badpojken Greger. Som liten så försökte han bada i badkaret ute i hagen.... för att sen lägga sig i höhögen och äta... Visst har jag berättad att han gillar grillad korv med bröd också?! :-)

2008-05-28 @ 06:59:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0