ojojoj

hmm, det var ett tag sen. Har inte orkat skriva och min kära mor är inte så pigg på det heller tydligen. Här får man minsann dra hela (blogg)lasset själv.

Nävars.
   Det är ju ändå jag som började skriva så jag får väl skylla mig själv antar jag. Dessutom är mamma i Härnösand fram till torsdag kväll så jag kan ju inte skylla på henne just i denna stund.

Så kort resumé om vad som hänt:

* Greger sköter sig fint färutom i högervarvet där han fortfarande studsar. Kiropraktorn ska komma och knacka till honom så får vi se om det reder ut sig. Ska bara ringa först också. Inte alla kiropraktorer som får behandla både människor och djur i samma familj men här kommer ett undantag.. ;)

* Greger har lasttränats vilket gått utmärkt. Jag har inte stängt luckan än eftersom jag varit själv och vill att någon ska stå framme hos honom under tiden (jag tror att ingen tycker om mig längre för stallet är alltid tomt på människor när jag är där..) utifall att han skulle få för sig att han vill gå ut igen. Största problemet är dock att han inte vill backa ut. Det finns ju mat inne i lådan...

* Greger har fått ett "läppnyp" av någon av sina bästa kompisar. Typ som en blodblåsa förklarade veterinären för mamma när jag tvingade henne att ringa. Och fick henne att komma hem från jobbet. Jag var övertygad om att han drabbats av cancer allra minst och att han skulle vara död inom en halvtimme. Hmm. Jag borde verkligen överväga om jag ska skaffa barn i framtiden. Minsta lilla förkylning kommer vara tecken på diverse sjukdomar som kan leda till dödlig utgång. Och jag stressar redan upp mig lätt som det är.

* På lördag ska mamma på CR-kurs. Jag ska med som moraliskt stöd (och luckstängare). Hon kom på att det var min häst dessutom och att hon glömt att fråga om hon fick ta med sig honom. Men det får hon såklart. Mormödrar har det privilegiet att de får kidnappa sina barnbarn då och då. Givetvis utan att de blir bortskämda så till den milda grad att man har lust att strypa mormodern långsamt så fort hon visar sig inom en mils radie efteråt.

Over for this time.

Kommentarer
Postat av: Carina & RayRay

Åh, va skönt att se att allt är som det ska. Vi har varit lite oroliga. Men för lata att ringa ;)
Du ska få ett råd av mig när det gäller din oro som du har lite svårt att hantera. Skaffa många barn så blir du härdad ;)Åh, andra sidan så borde väl du vara härdad med en mamma som har som stående kommentar. -Det ordnar sig alltid. Och visst har hon rätt? Eller hur?
Jag ska oxå på CR. Men jag rider så sent att jag missar er. Om jag inte kommer o tittar på fm alltså.
Kram från OSS!!!

2008-03-12 @ 13:16:55
Postat av: Hanna

haha, känns faktiskt ganska typiskt dig :p En annan variant är att skaffa ett jobbigt heltidsjobb så du är för trött för att tänka alls på alting som kan gå snett... och när du hittat det jobbet ser du till att rekrytera mig också är du gulli xD

2008-03-12 @ 20:12:47
URL: http://prinsenochprinsessan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0