Celebert besök i snöoväder

Idag kom Pernilla och Valle och hälsade på oss. Valle blir nämligen lite deppad över att han aldrig får åka iväg på äventyr i den den lådan som alla andra får göra. Därför tog dom sig en tur till oss och gjorde en gammal man mycket lycklig.

Snöade lite lätt när vi gav oss iväg. Ökade på lite till. Och lite till. Tillslut var det så mycket snö att man endast såg typ tio meter framför sig skapligt. Detta hindrade dock inte kusinerna (dvs mig och Pernilla) från att ta långa svängen utmed sjön. Blev galopp där och jag kan ju säga som så att det är tur för både mig och Greger att han är stadig på fötterna när man galopperar. Jag såg inte ett jota (skulle behövt skidglasögon med automatiska vindrutetorkare) men vi överlevde det också och Greger var så glad så. Valle fick ju då hålla sig bakom eftersom en galopp med Greger går i 190 knyck i mellanåt så om han var lika road vet jag inte. Men han fick galoppera i alla fall...

Inte studsade han så farligt idag heller så jag är riktigt nöjd med honom faktiskt. Han blev lite trött på slutet men det får han ju bli. =) När vi kom tillbaka till stallet fick hästarna stå och mumsa lite på hö och godisbunke medan jag och Pernilla drack kaffe och vräkte i oss bullar. Mycket trevlig hästdag med andra ord. Fast vädret kunde ju varit lite bättre förstås...

 Valle och Pernilla


Kommentarer
Postat av: Myra

Medan ni är ute och far i snön, så sitter vi i solsken och lyssnar på fågelkvitter. Och tar en paus vid puben på vägen hem.
Helt sjukt vilken skillnad det kan vara.

2008-03-17 @ 22:35:12
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Hanna

aha det var där han va den gamle mannen! Tyckte väl att han fattades, men tänkte att gick nånstans i Borkas hage och filosoferade. Vilken koll man har!

2008-03-18 @ 00:05:25
URL: http://prinsenochprinsessan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0