Frisyrtips

Just nu smetar många kids (och en hel del vuxna) in håret med enormt mycket vax eller andra stylingprodukter. Säkerligen läggs det ut flera hundra på att få håret att se sådär ovårdat ut och fullt av - ja klet helt enkelt.

Skit i de dyra burkvaxerna säger jag, eller Dax-vax som gör att håret ramlar av om man använder det under en längre tid (kan även upplysa om att det inte går att tvätta bort ens med diskmedel då min bror hör till smeta-in-håret klubben). Stick bara in huvudet i ett rejält hundkexbuskage och vrid runt lite.

Precis som Greger. Vet inte ens om jag vågar visa hur han ser ut, det syns inte ens att man borstar på honom som en besatt. Vatten fungerar skapligt men då lilleman inte tycker om när det rinner vatten på honom (bada går dock bra som jag skrivit om förut) så det blir mest dans runt gårdsplanen och ruskande på huvudet. tack och lov att de snart blommar över. Då kanske man kan se att det faktiskt är Greger som döljer sig under lagret av hundkexklet.

Tills jag samlat mod nog att visa en bild på Greger i hans nya skepnad (det har inte bara tillkommit klet utan också en rejäl kalaskula) så kan jag visa hur Tårtan såg ut vid samma tidpunkt för typ två år sedan. Tårtan var en foderhäst vi hade i över fyra år innan ägarna bestämde sig för att ta hem henne. Fast jag hade turen att hitta min drömhäst istället så jag är glad ändå. :) Min Prins.

 Det kanske inte syns så väl (som på nära håll) men ändå. Hästkraken är GUL. Jag talar sanning när jag säger att hon längst därunder faktiskt är skimmel. Så även om bruna hästar ibland kan se ganska tråkiga ut så gör det mig inget. För skiten döljs så mycket bättre. ;)




Kommentarer
Postat av: Jeanette

Skitiga hästar är lyckliga hästar!!!

(för då vet man att de får vara häst och vara ute och röra sig i naturen, leran, osv... :-)

Och JOOOO! Vi vill se Greger!!! Han är säkert sötats i världen ikväll hundkex!

2008-06-12 @ 22:41:43
Postat av: Carina

Tack Sarah, nu vet jag vad kletet kommer i från. Har alltid undrat.

/C

2008-06-13 @ 22:53:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0