Solsken idag

 Lerinpackad häst zu heute, som tur var hade den torkat så det var relativt lätt att borsta bort den. Om man inte räknar med bieffekter såsom att man tuggar grus, ser ut som en sotare från 1800-talet i fejjan och har en stallgång som sakta fylls på med ett lager grått damm som breder ut sig som ett täcke över cementgolvet. Förutom platsen under magen på hästen som har en helt annan grå lyster än den runt omkring. Mer normal alltså.

   Idag har vi jobbat i backar så jag antar att jag kan vänta mig träningsvärk i morgon. Greger har äntligen förstått (eller gett upp) och backar så fint rakt upp när jag ber honom om det. Att han sedan stack huvudet i en nyponbuske när vi skulle vända och gå åt ett annat håll är en annan sak. Det bekom honom inget, han passade på att nypa åt sig ett blad som ännu krampaktigt höll sig kvar på grenen.

Inte nu längre dock, det ligger i Gregers mage.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0