Gregorius Groda

Hmm. Greger har kommit på att galoppera är det roligaste man kan göra. Så då försöker han med det hela tiden. Vi studsar runt på gärdena eftersom han tror att vi inte märker något om han galopptravar. 

   Men vi märker det kan jag lova. Så mycket att jag bestämt att han får vila från ridningen ett litet tag. Han håller på att bygga om muskler och behöver vila hjärnan lite. Så nu blir det tömkörning (vilket vi har tappat lite), marktträning, promenader och lastträning. Vi vill även komma iväg och löshoppa honom för att se om han kan bli den nya Milton (föga troligt men det vill jag ju inte heller så det kvittar).

Kommentarer
Postat av: Myra

Haha. Unghästar med nyfunna muskler är roooligt! ;)
Men Millton, nej nej, ni har fel färg. Annars tror jag skarpt på er.

2008-01-09 @ 12:30:39
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Hanna

Tror det är greger som får backa dig in och ut i transporten ett par gånger, för ordningens skull, för han kan väl det där nu? xD

2008-01-09 @ 18:26:58
URL: http://jsundberg.blogg.se
Postat av: Jeanette

Ha ha, jag har alltid sagt att "Greger är en häst som har humor!"

2008-01-10 @ 08:55:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0