Greggeman

Igår var kiropraktorn ute på återbesök. Fanns fortfarande lite låsningar i korset men inte så farligt. Satt även fast lite i första halskotan. Greger dängdes till med en gummiklubba i huvudet för att få loss den och då blev vi inte så populära. Har ni aldrig sett en sur häst så skulle ni sett Greger igår.

Fast om någon slagit mig med en klubba i huvudet hade jag nog också blivit på dåligt humör.

Nu ska han vila tre dagar igen så det blev bara borstning idag och sen utsläpp i hagen. Han blir lika besviken varje gång man inte ger sig ut på en ridtur eller annan form av arbetspass med honom. Han tycker ju att det är så roligt att ha någonting att göra. Helst hela tiden.

Nu är jag fruktansvärt sugen på att rida lektion så att jag själv får svettas lite. Greger är så rolig att rida eftersom han alltid gör sitt bästa, lär sig nya saker snabbt och älskar att arbeta. Helt ärligt så skulle han älska att "jobba" på en ridskola där han skulle få arbeta extra mycket med både kropp och huvud.

Fast jag skulle aldrig i hela mitt liv sälja honom, låna ut honom eller något annat. Defenitivt inte till en ridskola där man inte vet vem de sätter upp på ryggen. Det är ju fasen knappt jag låter min egen mor rida på honom. Överbeskyddande, jag?

Kommentarer
Postat av: Myra

*fnitter*
Får hoppas han bonkade lite vett i skallen på han då också. Och inte enbart rörde om. :P

Hoppas ni kommer igång med ridning och arbete snart igen.

Kram

2008-04-14 @ 19:07:17
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Hanna

Ni kommer väl med till Ronny nu va? *blinkar med stora bambi-ögon*
Det kommer bli kul!

2008-04-19 @ 13:58:06
URL: http://prinsenochprinsessan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0