Mormor gör debut!

Tänkte att jag skulle dra mitt strå till stacken och skriva lite om mitt älskade "barnbarn" men eftersom det är mitt allra första inlägg i bloggens värld så får ni stå ut med att det kanske blir lite si & så.
Nu över till lille Gregerpojken som jag känner att jag älskar mer och mer, jag hade verkligen inte tänkt att gå med på att köpa en unghäst för vad jag tyckte att Sarah och jag skulle ha att dela på, var en klok , välutbildad häst i 10 årsåldern.
Det blev ju inte så. .... men blir man förälskad,så blir man samt att Greger verkligen vet hur han ska charma gamla "mormor".
Det räcker ju med att gnägga lite dovt och springa fram till henne i hagen så är jag såld. Tack och lov så kan jag numera även få på honom tränset utan allt för mycket akrobatiska övningar (jag är 142) så nu kör vi hårt med tömkörning eftersom han och jag inte riktigt är överens när det gäller longeringen men vi lär oss nog det tillsammans det med.
Igår tömkörde vi ner till v-stenby vägen och vände, jag hade föreslagit till Pernilla och Lydia (som red Pingu) att vi skulle gå längre redan då vi var i stallet men efter att ha flåsat efter en stolt och glad Greger som lede hela truppen så fick jag ge mig, annars var det en stor chans att Pernilla hade fått burit hem mig. Just nu när jag skriver detta så slog det mig varför hoppade jag inte upp på Greger (det är lätt att vara efterklok) men å andra sidan rider jag ju inte gärna barbacka.
Det får bli allt för den här gången tack och hej leverpastej.

Mormor Mia 

Kommentarer
Postat av: Sarah

Haha, så är det när man har en galen dotter som förälskar sig i charmiga hästar vid första ögonkastet;) Speciellt om det är dottern som står för inköpet..mohahaha.

2007-05-21 @ 18:56:54
URL: http://cancan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0