Han kan i alla fall stanna på kommando

Igår red både mamma och jag på Greger. jag började och skrittade runt lite hur som helst, flyttade för skänklar, gjorde volter och tränade halter. Sådär som man gör. Sen travade jag lite och det gick jättefint ända tills vi skulle sakta av till skritt. Jag sa ptroo (som jag alltid gör) och Greger lydde. Lite väl bra.:) Han stannade så snabbt att han snubblade till och gick ner på knä. Kom dock upp igen helskinnad men jag hade hjärtat i halsgropen efter att ha sett scenarion om brutna ben och nackar (på hästen inte mig) flimmra förbi. Travade dock lite till sen och då höll han sig upprätt. 
    Fast det är ju bra att han stannar i alla fall. Lite tråkigt om hästen inte har någon broms... Hellre då att de stannar lite för hastigt än att det tar fem kilometer innan man får stopp på dem. Tycker jag åtminstone.;)

Kommentarer
Postat av: Carina

Det är så kul att läsa om er och Greggan. Jag kan se både dig, "mamman" och Greger in action. Då sitter jag med ett mkt stort leende på läpparna. Jag tror din häst är lika tokrolig som ni ;0)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0