Nä fy fasen, jag tänker inte röra mig!

Så tänkte Greger idag. Jag var tydligen en väldigt jobbig mamma just under vår ridtur på morgonkvisten. Jag tvingade honom nämligen att jobba och det hade hästkraken ingen lust med. Nej han ville följa med rådjuren som hoppade omkring på gärdet till skogen och han ville se vad Hatti egentligen höll på med på grusvägen med Susanne efter sig (tömkörning för den som undrar).

   Dessutom var det fruset och hårt i backen och det underlaget tycker inte prinsen om.

Det blev bara skritt pga underlaget men man kan ju jobba ändå. Körde lösgörande bogövningar (rygga längst staketet ett par steg, vänd utåt och tryck undan från bogen). Ganska snurrigt tycker Greger men han brukar göra så gott han kan och göra vad jag vill.
  
   Men inte så mycket idag. Tillslut stod han bara där och gick varken framåt eller bakåt. Bet mig i benet gjorde han också den fulingen när han skulle "undersöka" mina skor. Då blev jag arg på honom, gav upp ett högt indiantjut (skit samma om de på Bruksis undrade vad jag höll på med, efter min dans skäms jag inte för någonting) och det fick minsann fart på honom. Kruxet var att jag red barbacka. Satt kvar men det var nära markkänning den här gången... ;)

    Blev alldeles varm när han gnäggade åt mig lite sådär halvlågt när jag hämtade honom i hagen och han gick emot mig. Man behöver inte mycket för att sväva på moln under resten av dagen.

Kommentarer
Postat av: Myra

Jag har jobbat båda min barbacka i två dagar nu. Det är alldeles för kallt om rumpan för att sitta i en kall lädersadel, och det är alldeles för isigt på vägen (efter översvämningarna) för att kunna rida ut.

Fru Silversvart var inte alls på humör för arbete idag. Bara motarbete! Så där blev det inte så mycket gjort.
Herr Fux däremot var en lite pärla, och lyssnade uppmärksamt på varenda liten vink. Känslan är oslagbar och jag satt säkert med ett stort fånleende där jag tragglade sidvärtsrörelser och annat lösgörande. :)

2007-12-13 @ 14:58:43
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Hanna

åhh, den som ändå kunde rida barbacka nu! Som inte har en travare med benig rygg och som inte är snabbare än vinden precis när han vill....är dom inte bara helt fantastiska

2007-12-14 @ 00:18:35
URL: http://jsundberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0