På äventyr i grannskapet

Idag stod tömkörning på schemat och jag, Greger (naturligtvis), Jennifer och Caroll samt Hanna begav oss till kullen och fältet för ett arbetspass (som varade i 25 minuter). Det var meningen att Caroll skulle gå först och visa Greger vägen, är man 24 bast och en av stallets bästa hästar så är man klippan i sällskapet. men Greger tyckte Caroll gick alldels för låååångsamt så han traskade snabbt om henne och blev den som gick först istället. Att vi inte gick till paddocken bidrog nog också till den raska takten...
   han gick fram jättebra hela tiden och lyssnade riktigt bra hela tiden. Tog halterna bra och svängde både till höger och vänster (efter lite protesterande) när jag ville. han ville gärna gå ner och undersöka skogen lite närmare så då blev det lite krångel men sen lyssnade han på mig. Missförstå mig inte, hade gärna tagit en tur i skogen. grejen är den att för att ta sig in i den "skogen" måste man först ta sig över ett staket, en gärdsgård och sedan ta sig förbi alla skrämselsaker som Brukshundsklubbsfolket gömt därinne för att skrämseltesta alla hundar. Så skogen får det bli någon annan dag, det lovar jag honom..:)

   Btw så har jag och Hanna fixat i stallet ett par timmar. Krattat gårdsplan, skurat vattenkaret och fyllt vatrten, sopat ordentligt i hela stallet och i sadelkammaren. jag skulle nog kunna överleva ett liv utan att få rida. Bara jag får gå och pyssla i stallet och sköta om hästarna. då trivs jag jättebra. Det är väl för att jag är så pedant...hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0