Bus i blicken och dans runt ridbanan

Det var tur att ingen kom för att se hur jag hanterar min häst idag vi longeringen, för de människorna skulle antagligen dött av skratt.
   I början skötte sig hoppjerkan bra, att gå runt i en cirkel var inte så avancerat. Sen blev det bus i den bruna kroppen med fyra ben kan jag lova. Blixtsnabbt vände han upp med huvudet mot mig och jag hann inte reagera. Fick honom att gå ut på volten igen efter lite trixande men efter fyra-fem steg var det samma visa igen. Då backade jag honom ett par steg och sen ut på spåret ännu en gång. Men nu hann han inte mer än börja gå innan han vände igen och sedan började kalaset....
  
    Vi dansade runt hela ridbanan. Okej jag har sett på "Dansa med vargar" och det är en riktigt bra film, jag har även läst boken "Dansa med hästar" av (vad han nu heter igen) men det är kändes enbart löjligt. Så fort jag närmade mig sidan på honom så skuttade han iväg bakåt och sedan stod han där och såg på mig med sina pillimariska ögon. Undrar just vem det var som fick mest motion under det här passet...
   Tillslut skärpte han till sig och gick bra i båda varven men i vänstervarvet fick jag ha honom på en ganska liten volt och med långpisken nära baken på honom. Då skötte han sig minsann! Sedan gick vi en promenad och klev över och på lite ensilageplast som vi hittade samt någon linouleummattbit som låg slängd ute i det gröna (jag tycker inte om när folk skräpar ner ute men ibland kan det vara rätt bra, i alla fall om man vill öva lite på "farliga" saker).

   Efteråt fick han en bunke med morötter som han glatt tuggade i sig även idag och sedan fick han gå ut till polarna i hagen igen. min lilla ängelhäst.:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0