Lervälling

Okej, nu är det åtminstone ingen snö ute. Ingen is heller. Knappt någon blåst.

Men så sjuhelvetes mycket lera att jag nästan drunknar. Då har vi ändå en stoooor hage så våra kära hästar behöver faktiskt inte skita ner sig genom att rulla sig precis vid grindarna där det är som mest upptrampat.

Naturligtvis gör Greger det ändå. Vart annars liksom? Fast idag hade han inte gjort det måste jag säga och det var jag väldigt tacksam över. Det räckte med leran han tänktes av efter passet i paddocken där vi höll till för att sällskapa med Eva som provade Daphne. Gick skapligt att få rent ändå.

Hur han kommer se ut i morgon vill jag inte tänka på.

Han var duktig på att jobba idag i alla fall, fast det var riiiiktigt jobbigt att kämpa fram i leran. Galopen börjar återigen lossna och finfina galoppfattningar togs. Lite ivrig ibland men han är så otroligt lyhörd för vikthjälper att det i stort sett bara är att luta sig litegranna bakåt för att få honom att runda till sig, sänka nacken och rulla på i lite mer normal hastighet. Ja, i paddocken i alla fall, när vi rider ut är det alltid mycket roligare. Då måste man faktiskt springa tills man blir jättetrött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0