Äntligen

Idag har jag haft ett helt fantastiskt, underbart och härligt arbete med min häst. Ni vet ett sådant där aha-pass som man upplever typ tre gånger om året om man har tur.

Solen sken, fåglarna kvittrade och trots snön och blasket på marken så var det sådär vårigt ute som gör att man blir tre kilo lättare typ. Tömkörde Greger idag och det har jag inte gjort på hur länge som helst.

Och han var SÅ duktig! Jag kände verkligen igen den där gamla Greger som gömt sig under en ganska sur och tråkig fasad den senaste tiden. Han var samarbetsvillig, mjuk och engagerad redan från början och det kändes hur bra som helst. Inga problem i sidbytena utan han trampade om och flyttade sig så som jag ville. Ingen galopp idag men det berodde mest på mig. Hade aldrig pallat att själv hålla galopptempo där bakom hans söta lilla (taniga) rumpa. Det var rätt jobbigt och då menar jag främst för mig. Greger blev liiiite svettig men jag var typ blöt. Av svett. Mysigt.

Kommer ha jordens träningsvärk i morgon.

Nöjd och glad är jag i alla fall och nu blir det promenad. En sådan här vacker dag kan man inte slösa bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0