Tandläkardags

Jepp det är det. För Gregos alltså. 

Något är det som händer inne i munnen på honom och eftersom han nu har nått den ålder då man bör kolla över tänderna på kusarna så blir det så. Det värsta är att jag tycker det är värre när man tar hästen till tandläkaren än när jag själv ska dit (och jag kan ju säga att jag inte tycker det är så trevligt när man petar med vassa instrument i min mun heller samtidigt som man blir bländad av alltför starka lampor och stör sig ¨på "tandläkarlukten"). 

Tvivlar på att det är några problem med att kolla och grejja med Gregers tänder men jag vet inte, så länge (vilket inte är så länge än) han har bott hos mig så har inga tandundersökningar genomförts.

Har han sagt något förut Jeanette?

Pingu är en av de värre typerna av hästar när det kommer till sådan här saker. Fast jag vet ju vart jag har honom. Jag vet att han kommer att resa sig och jag vet att han inte ger sig frivilligt. Fast när man haft en häst i över 13 år så borde man ju känna dem, så det kanske inte är så konstigt...

Jaja, den dagen den sorgen. Idag blir det promenad i regnet.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Det kommer att gå fint, han har aldrig varit besvärlig att titta i munnen på. Greger har alltid varit typen som tycker att det mesta är okej, men han är ju en förfärligt nyfiken typ. Har något svagt minne av att veterinären hade lite "problem" pga att han var mer intresserad av att kolla igenom henne och hennes grejer än att stå still och gapa... hon skrattade bara då det var ganska oförargligt (sådär som bara Greger kan).

Samma sak med veteriären som besiktade honom innan ni hämtade honom, när hon skulle känna igenom honom. Han kunde vrida huvudet nästan vart som helst bara för att kolla vad hon gjorde. Veterinären blev faktiskt lite kär i honom tror jag... lätt hänt! Eller hur? *ler*

2008-01-18 @ 10:57:40
Postat av: Sarah

Jeanette: Precis som jag misstänkte alltså.. ;) Ja, bra nyfiken är han ju. Jag får vakta honom varje gång hovslagaren är här för Greger har en förmåga att vilja smaka på honom mest hela tiden...


Och att bli kär i Greger? Hur kan man inte bli kär i honom är snarare frågan... ;)

2008-01-18 @ 12:52:33
URL: http://cancan.blogg.se
Postat av: Åsa

Tror säkert att han kommer uppföra sig exemplariskt-han verkar ju va en störtskön häst.
Veterinären kollade i Kajsas mun en liten sväng när han besiktigade henne,och det gick faktiskt bra - och ingen påbörjan till vargtänder hade hon heller
:-). Men man kan inte påstå att Kajsa var glad- långsint är hon också med långt och bra minne (tjejer alltså ;-)), så varken veterinären eller hovslagaren står på hennes favvolista. Utan hon brukar göra sitt bästa för att sparka och bita dom
:-), tyvärr.

2008-01-20 @ 12:23:49
URL: http://www.kajsakavat06.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0