Mule mellan skulderbladen

Marktträning (och delvis skrämselträning pga vissa situationer som uppkom) idag och det gick bra. I början tyckte han att han var lite bättre och mycket större än mig (det är han ju förvisso men det behöver ju inte Greger veta) men jag tog ner honom på jorden igen. Sen vandrade vi iväg, mötte "mat-Tommy" på vägen med traktor och det var skitfarligt!

Nåja, ett tag var det så tills jag sa åt honom att sluta fjanta sig.

Tommy var snäll och öppnade in till Kallandersta hagen och upp till Löta eftersom han stängt av de hagarna för kossorna. Kollade läget lite därinne gjorde vi och det var spännande. Backarna var jobbiga att gå i, framför allt för mig eftersom jag har noll kondition.

    Hemvägen var mysig även om Greger gjorde lite fel. Han är en väldigt kelsjuk herre och försökte gång på gång lägga kvar sin mule mellan mina skulderblad. Det räckte med att jag harklade mig lite för att han skulle ta bort den men siåsär en halv minut senare var hans lilla mule där igen. Tillslut (när jag fått honom att flytta undan) så stannade jag och kramades med honom en stund. Det tyckte han om.

   Kan inte annat än säga att Jeanettes beskrivning av honom i annonsen var fullkomligt korrekt. Om han fick skulle han gärna gosa ner sig i TV-rumssoffan tillsammans med mig, ett täcke och ett par kuddar samtidigt som våra ögon skulle vila på program som dr. Phil eller Medium. Det är så att jag har lust att ta med honom ibland, frågan är bara vad parkettgolvet (och pappa) skulle säga om att ha 380 kilos guldskoskodd häst på sig....?

Populärt? Nja inte direkt...


   Mormor Mia och Greger.

Kommentarer
Postat av: Frida

Vilken fin bild på Mia och Greger! De ser lika stolta ut :)

2008-01-02 @ 21:20:55
Postat av: Myra

Åh håååå. Jag har inte ridit på flera veckor! *muttrar*
Och nu när jag kommit hem så blir jag vrålförkyld. Dessutom är det storm och regn om vartannat.

Tur man kan glädja sig åt annat.
Som tex... som.... eh... Som att läsa ifatt sig bland alla bloggarna! :)

Önskar er ett toppen år.
Kram

2008-01-03 @ 12:23:12
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Jeanette

Äsch, parkettgolv kan man köpa nytt. Pappor däremot är ju svårare att få tag på....

Men framför allt vill jag säga: vilken fin bild på Mia och Greger, han ser strålande ut! Tänk att den lilla parveln med silversvansen numera har blivit en häst... en riktig ridhäst! God fortsättning!

2008-01-05 @ 11:56:26
Postat av: Sarah

Frida: Tack (enda kortet jag tagit som faktiskt lyckas fånga Gregers glädje). :)

Myra: Stackare. :( Vädret här är inte så kul det heller...
God fortsättning!

Jeanette: Haha, jo men jag får väl se till att flytta hemifrån så snart som möjligt annars, bara pengarna som inte finns.

Javisst är bilden fin .:) Och ändå är den tagen för ganska länge sedan, tror jag tog den i september (och han är faktiskt ännu mer "häst"nu. :D
God fortsättning till er med!

2008-01-05 @ 14:10:22
URL: http://cancan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0