Mr Right

Det är vad han är. Den Rätta.

   Idag blev det tömkörning tillsammans med Bitto och Lanciska. Greger skötte sig finfint även om det blev lite jobbigt ibland. Då gjorde han bara ett sådant där Greger-studs och galopperade ett språng för att sedan gå ner till trav igen utan att jag behövde säga till honom att han gjort fel.

   Han har som de flesta andra hästar ett sämre varv, i hans fall är det höger. Jobbade extra mycket på att lösgöra honom där och trampa på ordentligt. Det stånkades och stönades men han visade att han faktiskt är lite bättre än alla andra och redde ut situationen.
   Den enda grejen han trilskades med under hela passet var när jag skulle ha över honom i galopp. Då blev det för mycket tyckte han (eftersom han inte heller fick springa på så mycket som han föredrar) och han stannade och studsade på bakbenen ett tag. Ja, alltså inte stegrade sig utan lite som ett barn som just börjat komma på hur man kan använda benen och står och hoppar i knät på en. Ganska gulligt egentligen.

   Brydde mig inte så mycket om det eftersom vi faktiskt inte har gått in så seriöst med tömkörningen på ett tag så det är enbart mitt fel (och problem) att han inte lyder till 100 procent. Vi tar det när vi jobbat lite mer (och jag förhoppningsvis fått lite bättre kondition för som det är nu får jag blodsmak i munnen efter att ha arbetat honom ordentligt i trav i tio minuter).

   Härligt att se hur hästarna njuter nu när solen faktiskt lyser (och inte med sin frånvaro). Pingu stod och sov mitt i solen och Greger gick bredvid (fast han lekte med en jordkokka, inte kan man stå och göra ingenting inte!). Vi behöver solen nu, både hästar och människor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0