Jäkla frusna paddock!

Ja ungefär så tänkte både jag och Greger ikväll när vi gav oss iväg för ett arbetspass i mörker. Eller ja, paddocken är ju upplyst men vad hjälpte det när den ändå var frusen som sjutton och alldeles knölig pga tidigare dagars geggamojja?

Men eftersom jag jobbat från morgon till relativt sen eftermiddag så hade jag liksom inget annat val. Visserligen tömkörde jag Greger igår men jag kände för att arbeta honom idag igen. Trots de jobbiga förutsättningarna.

Direkt när jag får på honom repgrimman och "arbetslinan" så skärper han till sig lite extra och vet att nu är det allvar. Ja, tillslut fick jag på den men maten var såååå god att det tog ett tag eftersom han körde ner hela huvudet och halsen (!) i hökrubban.

Traskade fram och tillbaka, runt och bakåt i cirka 20 minuter. Han var superduktig, jättemysig och sådär underbar som bara han kan vara.

Jag säger det igen och jag kommer säga det tremiljarderfyrhundrafemtio gånger multiplicerat med tvåtusentrehundratusen, gånger till.

Jag älskar honom.

Kommentarer
Postat av: Plogflickan

Det är en svår årstid med pållarna, hårt och hårt överallt.

2008-01-23 @ 09:35:27
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ja, frusna paddockar kan man va utan- fy va trist det är. Själv oroar jag mig över att snön, som ärhär nu, ska smälta och sen frysa igen så det blir isgata överallt. Inte lätt för stackars Kajsa som är barfota.
Ha det gött!

2008-01-23 @ 13:21:17
URL: http://www.kajsakavat.blogg,se
Postat av: Myra

Stenhårda knöggliga paddockar är skit!

Här kör vi med lera och översvämningar istället. *sucka*

Men idag är det faktiskt SOL och bara lite blåst. Det ska hålla i sig i ett par tre dagar! Kan knappt tro det! Tjo. :)

2008-01-24 @ 14:11:07
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0