Flodhäst?

Min häst tenderar ibland att förvandlas till en gänglig tonåring med pionrött fejs, åtminstone så är det väldigt lätt att relatera till en sådan i vissa stunder.

Som till exempel häromdagen när vi var ute och gick. Körde skrämselträning (vilket bara var kul eftersom han fick ha ensilageplast virad runt hela sig), backgång (alltså backa i backar) samt vattenpölsträning. Det är nämligen hur otäckt och äckligt som helst att knalla ner i en sådan och det blir mest hopp över som om han tävlade i längdhopp (eller helikopterhopp ibland).

Han har dock inga som helst problem med att bada hovarna i vattenkar i hagen, leka med vattenhinkar (dvs skapa konstgjorda sjöar i boxarna) och jag tror att han kommer tycka det är hur roligt som helst att bada i Vättern i sommar. Men som sagt: vattenpölar är ingen höjdare.

Jag tänkte då att jag skulle demonstrera för honom hur kul man kan ha med dom. Klev i gummistövlarna och stod och hoppade i vattenpölarna med Greger stående bredvid (nej han gick inte i då heller). Tjoade och tjimmade och hade skitkul (nåja det hade varit roligare om jag varit åtta och inte 20). Greger vred och vände på sig och man riktigt såg hur piiiinsamt han tyckte det var. Att han hade den skämsigaste morsan i världen rådde ingen tvekan om. Stackaren.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Ha ha! Ni är underbara, jag ser er framför mig...

2008-01-30 @ 12:31:17
Postat av: Myra

Haha, Fyyyy vad pinsam du är! Att du bara kan med!

Men det vet du väl att dessa läskiga mörka vattendränkta partier ofta döljer djupa avgrunder. Därför är det sunt att INTE sätta hovarna där. För tänk om man faller i!

2008-01-30 @ 15:38:07
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0