Gregers och min låt

Ja vi har en låt jag och Greger. En "vår" låt som så många andra gamla strävsamma par har. Kan låta mysko och med tanke på vilken låt som är våran så ska jag förklara lite närmare.

När vi var och kollade på Greger (för snart ett helt år sedan) höll melodifestivalen på för fullt. Jag skulle på kvällen åka till min kompis för att se på den, men på dagen var vi som sagt och kollade på den fyrbenta varelsen som skulle bli Mannen i Mitt Liv.

Jag hade ju mer eller mindre bestämt mig att jag ville ha Greger när jag såg honom i hagen. Ja innan vi hunnit ur bilen och hälsat på Jeanette också. Kärlek vid första ögonkastet månne?

I bilen hem blev det en hel del velande. Speciellt när vi kom på att vi faktiskt inte hade undersökt alls vem han egentligen var. Vi glömde helt enkelt. Stod och pratade och kelade med honom ute i hagen och jag var ungefär lika lyrisk som en kärlekskrank trettonåring som fått sin fösta kyss.

På vägen hem var både mamma och Bitto väääldigt tveksamma. Men eftersom det var mina pengar, skulle bli min häst och allting så lämnade mamma helt över ansvaret till mig med orden: "Bara så du vet så tänker inte jag hjälpa till att rida in honom, du tar allt ansvar själv. Jag vill egentligen inte ha en unghäst."

Jag hade mest ångest över att jag skulle slösa så mycket pengar på något jag skulle ha för mitt eget höga nöjes skull. Unghästproblemen klarar man av bara man vill, tänkte jag.

Så därför, för att göra en lång historia lite kortare. Här är vår låt. Och det är enbart för att det handlar om att i morgon kan man faktiskt vara död ;) :

Magnus Uggla - För kung och fosterland

(För kung och fosterland)
(För kung och fosterland)

Woah oh, woah oh
Woah oh, woah oh

Vardagens problem sätter par på prov
Vissa går i terapi
Far till bara vara för att få ro
Men så funkar inte vi
Har vi tråkigt min fru och jag
Ringer vi in en skum polack
Källar'n blir till ett hemma-spa
Inga halvmesyrer, tack!

En dag kan hela världen stå i brand
Så kör för kung och fosterland
Köp mera, spendera
Så mycket som du kan
För kung och fosterland

Woah oh, woah oh
Woah oh, woah oh

Vi drar till Paris, shoppar loss som få
Ingen tid får gå till spill
Ser jag något snyggt vill jag köpa två
Kosta vad det kosta vill
Adoption är vår nya grej
Det lättar upp för en liten stund
Vi beställer en gullig tjej
Och sen köper vi en hund

En dag kan hela världen stå i brand
Så kör för kung och fosterland
Köp mera, spendera
Så mycket som du kan
För kung och fosterland

Vi lever varje timme som att allting ska ta slut
Vi struntar gärna i kritiken om vårt överflöd
Väsker, skor och möbler måste alltid bytas ut
Imorgon kan man faktiskt vara död

En dag kan
En dag kan hela världen stå i brand
Så kör för kung och fosterland
Köp mera, spendera
Så mycket som du kan
För kung och fosterland

En dag kan hela världen stå i brand
Så kör för kung och fosterland
Köp mera, spendera
Så mycket som du kan
För kung och fosterland

För kung och fosterland
För kung och fosterland

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Ja visst är det så! Och vad jag upptäckt är att i dig bor så mycket j*drar anamma liksom klokhet och kärlek. Därmed framför jag också en eloge till din härliga mamma som naturligtvis har en del i detta också. GO GIRLS GO!!!

2008-02-07 @ 14:20:06
Postat av: Kim

tack! så du har också häst?

2008-02-07 @ 15:21:42
URL: http://kimlundin.blogg.se
Postat av: Mandiz

Vilken fin blogg!

2008-02-07 @ 16:07:46
URL: http://mandizblogg.blogg.se
Postat av: Kim

okej, shettisen kan man räkna som en ½, för dom tar inte så mkt plats. hihi

2008-02-08 @ 11:46:48
URL: http://kimlundin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0