Dagen

Brustorp och Aska- tur idag. Mycket trav och galopp och Greger blev trött. Tro sjutton det när han fuskar till sig galopper hela tiden (fortfarande i tron om att jag inte märker något alls). Tillslut lät jag honom galoppera på och sen när han ville sakta av fick han galoppera lite till.

Usch vilken hemsk matte jag är.

Kan tillägga att han inte grät för det utan blev mest lycklig eftersom det runt kröken väntade en raksträcka med uppförsbacke på stubben vi tog hem. Uppe på krönet blev han lycklig igen eftersom det då blev skritt resten av vägen. Lite jobbigt var det allt.

Inte behövde vi rida genom hönsskockar eller ankskockar heller dagen till ära. Han är inte så förtjust i fåglar som spatserar på marken. De ska ju flyga, annars är det säkert monsterhöns som äter små Gregrar till lunch.

Allra minst.

Kommentarer
Postat av: Myra

Hmmmm.. HUR märker du när han börjar galoppera? Förstår jag det att han blir konfunderad, för det märks väl ändå ingen skillnad! haha

Imorgon ska jag ner och galoppera på stranden. Första långa galoppen sen igångsättningen. Ska bli SÅÅ härligt. :)

2008-02-09 @ 14:17:44
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Carina

Han verkar ha schysst kondis i alla fall. Jämfört med Tuvis ;) Du får stoppa honom i lådan o komma hit om en månad ungefär, så att vi kan rida tillsammans hela gänget. 5 galningar på äventyr blir nog häftigt!! Kolla även vår bild-dagbok.
Kram Carina

2008-02-09 @ 17:58:56
URL: http://slidestopp.bilddagboken.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0