Blåst och nybörjarstil

Blåste tokmycket idag när Frida och jag skulle rida. Gick inte ens att lägga ut hö utan hästarna fick äta inne medan vi fixade iordning dem. Blev en hel del protester från Lancer och Gregers håll när de inte fick gå ut i hagen tillsammans med sina kamrater utan i stället sadlades och tränsades men de överlevde som tur var.

Red bort mot J: s hus och svineriet och den rundan har Greger aldrig gått förut. Naturligtvis uppförde han sig helt från vettet (eller nåja kanske inte från vettet en galen var han...) och skulle inte gå ibland utan slog i backen eller så sprang han så fort att benen knappt hängde med. Han lekte Mantorpstrav-häst idag.

Jag åkte häst och kände mig som värsta nybörjaren när Greger inte lyssnade det allra minsta. Å andra sidan kände Frida likadant på Lancer så jag var inte ensam. Trots galna hästar hade vi kul och skrattade så mycket åt stollarna att vi nästan inte kunde sitta kvar i sadeln. Det berodde delvis på att vi höll på att lyfta från sadlarna när vinden friskade i lite extra också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0