Bildspecial

Fick en förfrågan om jag inte kunde visa upp Gregers två isiskompisar på bild. Så då tänkte jag att det blir en bildspecial idag: Greger och hans vänner. Med andra ord - alla som han känner. Hans alla sambos helt enkelt.

 Greger och jag, men oss har ni ju sett förut.. ;) Lägg särskilt märke till Gregers übersnygga vårta. en enda ungdomsvårta har han men den är stor nog åt fyra...

 Här är Toppur, isisen som anlände först och som numera bestämmer i hagen. Macho-grabb med ett hjärta av guld. Älskar att leka med vattenslangen så man får passa sig när man fyller vattenkaret annars blir man dyblöt själv.

. Här är Brennír. Inte riktigt lika macho som Toppur men gillar att busa och visa tjejerna hur snygg han är.

 Daphne, numera 15 år men fortfarande bebisen i stallet. Hon kommer aldrig att bli vuxen. Den mest matglada hästen i stallet och är nästan alltid på glatt humör.

 Här är Margina som tyvärr ska flytta i slutet av den här månaden. men än så länge hör hon till gänget. Lika snäll som hon är stor (högst mkh i stallet) och pigg som en mört alltid och hela tiden. Vilket kan reta ägarna till vansinne ibland även om dom älskar henne.

 Det här är Dina, varmblodssto som är en av de nyare invånarna. Snäll och beskedlig dam som vet hur man uppför sig här i världen.

 Domingo, Gregers närmsta boxgranne. Liten och söt arabkorsning som vill att man tar det lugnt med honom, annars stressar han lätt upp sig. Hade ingen nyare bild på honom, han var ute på äventyr idag när jag var i stallet.

 Pingu (Ringo Star). Underbaraste shettisen på denna jord och har varit min sen jag var liten. Den dag han försvinner dör en bit av mig också. (foto: Mikael Grahn, www.grahn.imagedesk.se )

 Lanciska Marco. Gammeltanten i stallet numera med sina 18 år. Var tills för ett par veckor sedan när Toppur flyttade in den som bestämde i hagen. Bitchig och galen men som tur är har hon Bitto som tycker om henne precis som hon är.

 Och slutligen Lancer, Lanciskas son. Stor och snäll som en nallebjörn med lite studs i benen emellan åt. På ryggen ligger Frida min bästa vän och själsfrände.  


Kommentarer
Postat av: Erik

Många fina hästar!
Ha det bra!

2008-02-19 @ 20:01:26
URL: http://anothermanicmonday.blogg.se
Postat av: Myra

Åh, så roligt att få se alla. Tack. :)

2008-02-19 @ 21:24:20
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Frida

Hade du inget bättre kort på Lancer? Jag ser... minst sagt ansträngd ut. haha

2008-02-20 @ 16:52:02
URL: http://funfair.blogg.se
Postat av: Sarah

Erik: Tacktack. :) och detsamma!

Myra: Så lite så, kanske kommer det en bildspecial om hur omgivningarna och stallet ser ut också. Fast inte förens det blir lite soligare väder och grönare mark. ;)

Frida: Nej. Eller kanske. Men jag ville ha med dig med. ;)

2008-02-21 @ 10:36:22
URL: http://cancan.blogg.se
Postat av: Jeanette

Wow! Jag förstår att Greger blivit förtjust i Pingu, han är ju alldeles bedårande söt!!! Jag blev faktiskt lite kär.... *fniss*

2008-02-22 @ 15:56:56
Postat av: Carro (domingo)

Vilken fin bild på min lilla sötnos. usch vad jag komemr sakna honom :´(

2008-03-17 @ 14:00:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0