Vet ni...

Hur mycket det kan klia i kroppen på en fällande Silver Tail Gregory-pojke?

Det vet jag.
 
Hur mycket som helst faktiskt. Han åmar och kråmar sig när man river i pälsen med gummiskrapan och verkligen kämpar för att inte klia tillbaka eftersom han vet att han inte får det. Jag får nog med blåmärken ändå eftersom jag är så jäkla klumpig att jag slår i hörn, trösklar och maskiner på gymmet hela tiden.

Kliet är värst på bringan och på rumpan. Rumpan tycker han ju om att bli kliad på i vanliga fall (kommer du ihåg när jag trodde han skulle kicka mig i hagen Jeanette när vi var och kollade på honom? Jag trodde han var spritt språngande livsfarlig...) och ännu mera nu. Därför ser hans svans ut som hejkomochhjälpmig eftersom han kliar sig mot vattenkoppen. Dessutom bajsar han i den med jämna mellanrum så man undrar ju lite hur mycket han dricker ur den och hur mycket han kliar sig på den...

Skulle man spara all päls han fäller och lägga i en påse så skulle vi snart ha fått ihop till åtminstone två-tre kuddar. Av äkta Greger päls. Kanske vore något att tjäna lite extrapengar på?

Ang kiroprakorn förresten så gick det finfint. Greger välte inget, smakade inte på Jimmy och stod skapligt still utan allt för mycket myror i kroppen. han hittade problemen i vänster bakkors och tryckte till där. Likaså drog han rätt svansroten på gossen som då for fram i rena förskräckelsen för det var lite otäckt.
   Han kommer ut i helgen igen och kollar över hästarna en gång till. Men snart är vi fit for fight och kan börja med ridlektionerna hoppas jag.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Ha ha, ja du... den herrn har skrämt livet ur många genom att på en mikrosekund vända ändan till. Och det enda han då vill, är ju att kliad på rumpan... men det är ju inte lätt för folk att veta...

Du kommer ju säkert ihåg att jag sa att han är en verkligt speciell och unik häst. Och visst är det väl så?!

Jag kan också se hans ansiktsuttryck när kiropraktorn drog honom i svansen, ha ha. Det är så roligt att läsa din blogg, för jag som vet hur han är ser verkligen bilderna framför mig. :-)

Skönt att höra att han är på bättringsvägen.
Klia honom lite på rumpan från mig. Och kram till dig som tar så god hand om Gregergubben!

2008-04-08 @ 10:56:16
Postat av: Sarah

Jeanette: Ja, vi varnar alla som kan tänkas närma sig Greger och säger att han kan vända sin bästa sida till (tycker ju han) men att han absolut inte sparkas. :P


Det där med att han är speciell o unik är alldeles riktigt och med tanke på att jag bestämde mig för att jag ville ha honom utan att ens ha tagit på honom grimman så gjorde han ett gott intryck (och du med förstås) =).

2008-04-09 @ 10:50:02
URL: http://cancan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0