Under bar himmel

Nu går hästarna ute dygnet runt, inte på bete än dock för det dröjer ett par tre veckor till men sen blir det massor av grönt gräs för hungriga små hästmagar. Ja alltså, de får mat nu med men mest i form av hösilage då eftersom det inte finns mer än ett par gröna strån i hagen (som äts upp så fort de tittar upp ur jorden).

Det är ju bara det att hö inte är lika gott som gräs. Därför ratar hästarna höet och slåss om de få grässtråna som finns som sagt. Jaja, de får skylla sig själva. Höet väntar på att bli uppätet och lär finnas kvar när det väl börjar kurra ordentligt i magen på de små djuren.

Kommentarer
Postat av: Myra

Det är så underbart när betestiden börjar närma sig.
Nu har jag ju mina ute året runt, men det är ändå skillnad.
Två rundbalar med hö har gått åt till tre hästar. På hela vintern! Det tackar vi för. Nu har de inte fått hö på ett par veckor, och enda nackdelen jag ser är att jag from förra veckan fick börja hägna av igen. Vill inte ha fång och feta pållar...

2008-04-30 @ 13:22:58
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0