Vattenpölar som blir till gärden....

...som blir till arg Gregerägare. Tömkörde idag och gossen ville inte alls samma sak som mig (och jag inte samma sak som honom, det sa han klart och tydligt...).

   Det är ganska blött ute nu, och speciellt på grusvägen där vi höll till idag. Den är nämligen full av gropar och leriga partier men går alldeles utmärkt att hålla till på om man tömkör. Tycker dock inte Greger. Han vill inte blöta ner sina små söta hovar om han gör det på eget bevåg.
   Ut på gärden och ner i diken blev det idag och jag arbetade sakta upp en ilska. En ilska som mycket hörde till att de som nattade hästarna igår inte hade gett Greger allt hans hö utan bara tagit ut ungefär hälften ur påsen. Så egentligen var det ju inte Greger jag var arg på men det är lätt att man blir frustrerad på allt annat när man är arg.

   Så ingen jättebra dag idag men vädret var i alla fint. Nu är han även nyfriserad och "fin" i manen, om än lite taggig. Å så har vi myst massor, kliat rumpan (Gregers favorit..), kliat nosrygg, pussat mule och rensat kardborrar. Mycket bättre än att brottas på åkrarna tycker både jag och Greger.;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0