Traska in och ät och därefter helst inte traska ut

Lastträning idag på förmiddagen. Gick bara fint även om jag fortfarande skulle behöva mentalträna mig själv när det kommer till transporter. Fördelen med sättet vi lastar på är att jag inte behöver gå in i transporten i alla fall, vi skickar bara in kusen, stänger igen och sätter fast honom. 
   In går bra men lilla Greger skulle gärna stanna i lådan sen, där finns mat och det är mysigt så det är knappt man får honom att backa ut sen men när han väl gör det så tar han fina och försiktiga små steg (jo han kan faktiskt det!) och har inte ett dugg bråttom. Duktiga lilla pojken.

    Nästa mål blir att åka till ridhuset, utan ångest för min del. Jaja, så länge  jag slipper köra ska det nog gå bra. Jag vill gärna ut och övningsköra med pappa bredvid mig innan jag kör själv. Inte något fel på mammas körning alltså men jag vill gärna lära mig att backa också (och det är inte det lättaste) och inte behöva tänka på vart jag ska åka och varje gång ta reda på om det går att köra runt gårdsplanen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0