Små lätta moln...

Ridtur nere I Brustorp med Bitto och Lanciska idag. Svinkallt men strålande sol hela tiden. Jättehärligt men jag undrar vad de matat Greger med under tiden jag varit borta. Han älgade iväg som en dåre längst grusvägarna tills han kom på att han kanske inte fick göra så med mig på ryggen (det brukar han inte få göra men idag skrattade jag mest åt honom för han var så lycklig över att få vara ute på tur och dessutom ligga först).
   Några härliga galopper med hans enorma steg gjorde att jag svävade ännu högre på de rosa molnen som byggdes upp i samma stund jag satte mig i sadeln. Trots att han är snubblig och vinglig, pillimarisk och full av hyss så är han verkligen en häst som passar mig. Ombytlig men inte skvattig (inte rädd för något egentligen), han drar (pepparpeppar ta i trä..) inte iväg med bettet mellan tänderna för att inte stanna förens han är på gårdsplanen igen och han har än så länge inte bockat eller sparkat backut. Han är glad hela tiden, översocial (på gott och ont visserligen) och han älskar verkligen att jobba och lära sig nya saker även om han glömmer bort hur man gör ibland.

Många lovord över min häst det vet jag, men det är så jag känner. Jag bara väntar på den dagen han ställer till något riktigt sattyg med mig på ryggen. Dock tycker jag om honom så enormt mycket att jag aldrig skulle vilja sälja honom även om han förvandlades till värsta rodeohästen som knappt gick att sitta i sadeln tio sekunder på. Då får jag väl köra in honom istället, travsteget har han ju defenitivt. ;)

På lördag blir det lektionsridning. Tänker inte spekulera i hur det kommer gå, jag har inga förväntningar. Jag är ringrostig som attan efter att inte ha ridit lektion på säkert två år, troligtvis kommer jag inte kunna gå på söndag. Den som lever får se. Kul ska det bli i alla fall och jag börjar redan bli nervös men det brukar reda ut sig tillslut, ridläraren är en av de bästa jag någonsin ridit för så det ska kanske fixa sig. Rapport från ridlektionen utlovas, kanske även vågar mig på bildbevis (där jag troligtvis kommer sitta som en hösäck och Greger kommer vara så seg att det ser ut som han går i slowmotion).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0