Det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder...

Idag blev det endast ett lugnt skrittpass. Sidvärtesövningar, halter, ryggningar och lite dittan och dattan. Greger tyckte det var lite tråkigt att inte få springa något men han var avslappnad och fin hela tiden. Känns bra att man utan problem kan ta sådana turer också eftersom jag tycker att man utan problem kan jobba igenom hästen i skritt även om det då inte blir lika ansträngande som om övningarna varit i trav eller galopp. Vi tar det långsamt med alla nya övningar så kan vi uppgradera svårighetsgraden senare när vi kan allt tillsammans.
   
   Det blåste, det snöade och underlaget var inte det bästa men det gick. Jag höll på att förfrysa mina tår men resten av kroppen höll sig förhållandevis varm (tre tröjor, vinterjacka, långkalsonger och vantar gör susen). Visst lovprisar jag den som uppfann stålhättan (med tanke på at min häst ganska ofta har svårt att hålla reda på vart han sätter sina hovar, eller om han kanske trampar mig med flit) men han/hon kunde väl uppfunnit någon sorts värmefunktion samtidigt. För mina tår känns som de ska trilla av trots dubbla strumpor och raggsockar. Trästigbyglar nästa eller barbacka hela vintern lutar det åt...


Kommentarer
Postat av: Frida

Roligt att det går bra för er! Jag ser fram emot två mysiga ridturer i veckan på våra vackra bruna! :) Puss frida

2007-11-13 @ 16:34:35
Postat av: Sarah

Frida: Absolut.:D Jag har red tänkt ut Medhamra och en "ny" Brustorpsrunda... ;) Bara du och jag och våra prinsar.

2007-11-13 @ 16:43:16
Postat av: Frida

Åh, det låter supermysigt, jag är med på dina planer. Nu längtar jag ännu mer! :D

2007-11-13 @ 18:00:30
Postat av: Myra

Tips i stålhättepjucksen är termostrumpor. Funkar kanon.
När det var som kallas om vintrarna så brukade jag också använda dessa små lösa 'värmesulorna'. Helt underbart. De utsöndrar värme i upp till fyra-fem timmar. Perfekt en svinkall vinterdag. :)

2007-11-13 @ 22:27:27
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Sarah

Myra: ÅH! Nu vet jag vad jag önskar mig i födelsedagspresent! ("Running to tell mum..") :D

2007-11-14 @ 13:35:53
URL: http://silvergreger.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0