Vårkänslor?

Greger har haft en vilovecka. Det märktes idag kan jag lova. Det var spring i benen och gärna full fart framåt fast på ett bra sätt. Han var sådär roligt pigg som hästar kan vara ibland.
   Vågade mig dock inte ut på någon längre tur, det räckte med svängen vi skrittade ut först för att känna att det nog kunde barka åt fanders om han fått springa på öppna gräsytor och kilometerlånga grusvägar. Det var VÄLDIGT fjädrande steg och gungande skritt.

   Det blev paddocken med andra ord och det gick så underbart bra! Kändes som om jag hade värsta bästa dressyrhästen under mig (okej nästan iaf) och han gjorde allt jag ville. Bjöd framåt hela tiden och riktigt njöt av att få arbeta.
   Galoppfattningarna flöt på, lite problem i höger som inte är hans starka varv men det blev bättre och bättre efter några fler galoppfattningar. I vänster varv kan han nästan fatta galopp direkt från skritt även om det bara är han själv som övat på det.

   Lite strulande i halterna eftersom han var lite väl ivrig men han lugnade ner sig såpass mycket att han tillslut gjorde raka halter och stod still tills jag sa åt honom att han fick gå.

   Igår fick han julkapp också, en ny vän. Blå leksaksbollen. han har inte fått honom presenterad i upplåst tillstånd men han öppnade paketet iaf och det var spännande, även om det mest var morötterna som lockade. När jag kommit på hur man lägger in filmklipp på youtube eller liknande så kan jag visa julklappsöppnarfilmen. Tills dess får ni hålla till godo med bilder på Greger i boxen. Men som sagt så är det Greger så hela han syns inte. Mest mular nosryggar, öron osv. Nyfikna djur är inget lätt att ta kort på. Speciellt inte om man står inne i boxen.


         


Har även kommit på att Greger kanske är pigg på grund av vårkänslor. Jag fick nämligen ta av mig jackan när jag red. I DECEMBER månad! Jag red i bara en långärmad i en timmes tid. Helt sjukt....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0