Svetten lackade

Idag blev det mycket för lilla Greger. Lastträning gånger två och "ridhusinvigning". Det är nämligen en man inte så långt från oss som byggt ett ridhus och där var vi idag och jobbade så att svetten rann från både mig och Greger.
   Jag tyckte det var jättekul, det är spännande att se vad man får ut av hästen när man lyckas trycka på de rätta knapparna och så är det skönt att känna att man själv verkligen jobbar. Det kan ju bli lite si och så med det annars om man inte har inspiration. Har man någon som står i mitten och talar om vad man ska göra och framför allt hur, så får man en släng av djävlar anamma i sig och går in för uppgiften som fasen för att visa att man faktiskt kan.

Så ja, jag kan säga att jag har saknat att rida lektion, vilket jag inte gjort på säkert tre år. Det lär nog kännas i morgon så det blir nog bara en skrittur om jag överhuvudtaget kommer upp på hästryggen utan att det känns som jag ska gå av på mitten...

   Det enda som Greger tyckte var lite "läskigt" i ridhuset var när vi satte av i galopp (dock en ganska sansad sådan faktiskt) för då sprätte han upp grus från underlaget på träväggarna så att det lät. Då sprang vi lite fortare ett tag tills han kom på att det inte var ett dugg farligt. Sista gångerna använde han det nog bara som förevändning för att få öka hastigheten några snäpp.

   Skönt med ridhus när regnet står som spön i backen och det är lervälling precis överallt. ;)

Kommentarer
Postat av: Carina

GRATTIS!!!
Du vågade!!!
Var det Emelie som du red för?
/Carina

2007-12-07 @ 17:51:20
Postat av: Sarah

Carina: Haha, om jag vågade? Självklart! Jag menar, jag har ju inga som helst mentala problem när det gäller transportering.. ;) Ja det var Emelie jag red för, nästa gång är det mammas tur, Greger blev tröttare än tröttast efter att jag hade jobbat honom "klart".

2007-12-07 @ 19:20:21
URL: http://silvergreger.blogg.se
Postat av: pernilla

Det var absolut det bästa jag hört på länge!!!!!!
Kul, hoppas ni kommer och hälsar på mig och Vägsnigel snart . Sista helgen i dec flyttar han tillbaka till Stenstorp

2007-12-07 @ 20:41:46
URL: http://silvergreger.blogg.se
Postat av: Myra

Fan vad kul!
Jag har inte ridit lektion på hundra år (nåja, läs 2 1/2...) och inte varit i ridhus på lika länge.
Dessutom får jag se hästarna avställda för vintern nu. Det är helt omöjligt att få till lite ridtid i det här skitvädret. Så nu ska jag bara ställa in mig på det mentalt också, så att jag kan njuta av 'semestern' lite. ;)

2007-12-08 @ 17:22:19
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Sarah

Pernilla: :D Det var nog det bästa jag gjort på länge också! haha. Och såklart kommer Greggan och copå besök hos Valle Vägsnigel! Jag ska bara öva på att backa med transporten liiiite mer.. ;)

Myra: Ja! Och tänka sig, jag fick ingen träningsvärk! Helt otroligt.

Det är väl kanske det som är det såvraste, att ställa in sig själv på att "nu är det vila som gäller". Jag klarar det aldrig, mina hästar går året runt men naturligtvis blir det ju perioder då det bara är farligt att rida, såsom vid isgata osv. :)

2007-12-08 @ 17:37:16
URL: http://silvergreger.blogg.se
Postat av: Åsa & Kajsa Kavat

Hejsan!
Här kommer en liten hälsning till Greger från hans dotter Kajsa Kavat :-).
Fick adressen av Jeanette och jag måste säga att min Kajsa är sin far upp i dagen! De är otroligt lika :-). Jätteroligt med en blogg, det tror jag också att jag ska skaffa, för när man är runt Kajsa så är stunderna då man kan behöva skriva av sig mååånga (speciellt under våra NH-kurser). Men trots det så har då Greger lyckats avla fram en underbar liten tös :-).

Mvh/ Åsa & Kajsa Kavat (Sunne, Värmland)

PS. Kan skicka bilder via mailen om du vill D.S.

2007-12-08 @ 21:36:42
Postat av: Sarah

Åsa och Kajsa Kavat: Vad roligt att ni hittat hit! Jag har minsann sett ett par bilder på Gregers dotter och undrat om hon även är lik sin far i sättet, när de är så lika i utseendet.. ;)

Du får gärna maila några bilder, så kan jag skicka över några på Greger också. :)

[email protected] är adressen :)

2007-12-09 @ 13:33:10
URL: http://silvergreger.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0