jaja någon gång skulle det ske

Idag blev det en spyttetur i sktritt ut som uppvärmning och sen la vi beslag på paddocken. "Vi" var jag och Greger och Frida med Pingu.
   Red runt som vanligt och allt gick bra. Kom till det stadiet där vi varken kommer framåt eller bakåt när vi skulle öva lite på ryggningar men det gav sig och han fick fart åt båda hållen tillslut.

Sen fick han lite mer fart. I galoppen. Lite väl mycket fart så jag tog tillbaka honom samtidigt som jag höll om med skänklarna för att han inte skulle sakta av. Då blev han sur eller förvånad, vad vet jag och bockade (!) med mig. Tror att han blev mer förvånad än jag faktiskt. Första gången någonsin han gör något sådant men nu när han kommit på att det går så får vi kanske känna av det lite oftare... hehe. Blir spännande att se.

   Btw. så kan jag ju här på bloggen avslöja Gregers julklappar, jag tror inte han har tillgång tll Internet i stallet. Han får en... LEKPARK! Ja eller inte riktigt men han får en boll (hästboll fast inte en sådan man kan lägga godis i ) och så får han ett kvastborsta att klia rumpan på. Jag vet att någon kommer bli överlycklig.<3

Fred och god växt.
/Sarah

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej! Jag håller på med en liten undersökning, och skulle bli jätteglad om du hade lust att svara på en fråga. Frågan är: Hur firar du jul?

2007-12-22 @ 17:14:12
URL: http://accordingtosandra.blogg.se
Postat av: Åsa

Hej! Lindö Western verkade vara ett bra ställe. Blev lite intresserad, har nämligen lite funderingar på om jag ska skicka iväg Kajsa på träning ett par månader efter att jag ridit in henne, och de verkade vara bra och kunniga till ett skapligt pris ;-).
Rider ni western eller "klassiskt" på Greger?
Ha det gött!

2007-12-22 @ 20:27:28
URL: http://www.kajsakavat06.blogg.se
Postat av: Jeanette

Men Greger... jag kommer ihåg när en granntjej satt på dig i början och jag ledde dig. Det var lite äckligt tyckte du för jag var den enda som suttit på dig tidigare.

Vi promenerade i paddocken och så gjorde du ett mikroskopisk litet skutt. Sen stannade du, tittade förvånat
på mig och sen vred du huvudet och tittade upp på henne och så såg man pratbubblan ovanför ditt huvud: "men vad hände nu...?"

Sen lullade du vidare... i din egen lilla värld... Du kommer väl ihåg att jag ibland kallade dig för Ferdinand? *ler*

GOD JUL TILL ER ALLA!

2007-12-24 @ 14:04:45
Postat av: Sandra

Svar: Åh vad mysigt! :D Haft en bra julafton? :)

2007-12-24 @ 20:42:38
URL: http://accordingtosandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0