Lerinpackning ska ju vara bra för huden

Tömkörde idag med, fast i paddocken.

   Efter ett tag började jag ångra mig. Ganska mycket faktiskt.

Det var nämligen lervälling i på hela ridbanan och när jag kom tillbaka till stallet, svettig och sådär lagom fräsch, så såg det ut som jag hade lerbrottats a´ la "Fångarna på fortet" på den tiden det begav sig. Jag skojar inte när jag säger att jag hade ett tjockt lager lera upp till knänna och var småprickig på resten av kroppen. Härligt härligt.

   Men eftersom min häst var så duktig idag, jobbade inte emot något och fattade både höger och vänster galopp utan problem, så uppväger det allt. Även om han var orsaken till det mesta av den leran som smetat sig fast på jackan och i ansiktet. Hade jag haft typ skidglasögon på mig så hade jag sett ut som en panda, fast tvärtom.

Dessutom fick jag ju lite extra motion när jag försökte springa utan att fastan där i geggan och det är ju alltid ett plus.





Kommentarer
Postat av: Myra

Hihi Hästplågare där! Jag ser ju hur han försöker komma åt grimskaftet så att han kan springa ifrån pusskalaset!

:D

2008-01-17 @ 14:29:43
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Sarah

Myra: Haha, jag vet, det är därför han skrynklar mulen så mkt.. ;) Men vill jag pussa på min häst så gör jag det varken sig han vill eller inte.. :P

2008-01-17 @ 14:34:15
URL: http://cancan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0