Greger har flyttat

Numera är Greger agent 007 (med rätt att döda saker som inte rör sig) på riktigt. Han har flyttat till en större hörnbox och är nu granne med Brennír, fuxisisen. Även i den här boxen har han fönster som han kan speja ut igenom men skillnaden är att här behöver han inte dra ut höt längst hela väggen för att kolla vad som händer. Bara att lyfta på huvudet lite eftersom fönstret sitter precis över hökrubban. Mycket bra tycker jag. Så man slipper mocka ur torv ur boxen utan typ två kilo hö iblandat.

Angående det här med hö så bantar Greger nu. Han har blivit en tjockishäst och ser närmast ut som ett dräktigt sto. Snart i alla fall. Jag drog ner på höet för att få fason på magen (han får naturligtvis tillräckligt ändå) eftersom det inte är någon vidare hit att senare i vår släppa ut sin häst på sommarbete med en redan stor mage. Den lär ju inte precis bli mindre.

Konstigt nog blev inte magen mindre. Snarare tvärtom. Och jag vet vem det beror på. Ja delvis Greger som äter upp allt hö men framför allt min kära mor. Läs Mormor Mia. Hon lägger på honom ännu mer hö ungefär som om hon vill kompensera de dagar jag har honom då han får sin rätta mängd hö. Vill inte ens tänka på hur mycket hon vräkt på honom. Men nu har jag skällt på henne så hon inte vågar göra om samma sak igen. Så nu ska Greger slimmas inför beach 2008. Vare sig mamma vill eller inte. Det är tur att han bara är min häst och ingen annans. ;) Även om det är hur bra som helst att dela häst med just min mamma. Hon har bara en förmåga att tro att djuren svälter om de inte får ansenliga mängder mat.

Idag har vi kört ett dressyrpass i paddocken och vi dansade fram. Förutom efter galopparbetet för då studsade vi fram ett tag eftersom en viss herre (nämner inga namn men hans nickname börjar på G) gärna ville galoppera lite till.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Men dom måste ju ha en tjockismage, annars har dom ju inget att bygga muskler av ju!!! Annars kommer han bli en sån anorektiker häst och det vill man ju inte...

2008-02-29 @ 23:21:32
URL: http://jsundberg.blogg.se
Postat av: Frida

Så det blev av alltså! Skönt. Hoppas Greger trivs i sitt nya bo. Kram Frida

2008-03-01 @ 10:39:07
URL: http://funfair.blogg.se
Postat av: Myra

Misstänker att Gregers flytt förflöt smidigare än min.... ;)
Och med fönster i mathörnan och en sån snygg granne, så vore det väl tusan om han inte skulle trivas. :D

2008-03-01 @ 21:22:48
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0