Tror han att han är Askungen?

Blev ingen ridning idag, Greger Gregorius har nämligen lyckats tappa en sko. Märkte det inte förens jag skulle ta hovarna. Hupps, det är något som inte stämmer tänkte jag. Efter lite tankearbete (mitt huvud hängde inte med så bra idag på förmiddagen...) så insåg jag att det var skon som fattades. Han hade tur dock, inget uppfransat i hoven överhuvudtaget, det ser nästan ut som om hovslagaren bara har "glömt" att slå dit skon. Så det är bara att försöka få tag på Anders.

Hoppas på att hitta skon också, den ligger i hagen någonstans. Delvis för att det vore bra att bara kunna sko om honom med samma sko igen och delvis för att jag inte vill att en sko med sömmar och allt ska ligga ute i hagen. Det kan hända otäcka saker då, det har vi tyvärr blivit varse om i stallet för länge sedan.

   Så det blev utredning av kardborrar, extra borst och mys idag. Trevligt det också men inte tillräckligt tyckte Greger som ville följa med in igen när jag släppt ut honom. Knashästen.<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0