Stackars lilla Greger

Usch vad dålig jag är på att uppdatera här... Tro inte att Greger inte får någon sysselsättning bara för att jag inte berättar om allt här. Grejen är den att vi har en bok i stallet där vi skriver om hans bravader dagligen och då blir det lätt att man glömmer bort silvergreger.blogg.se. Det känns liksom som om man redan har skrivit klart.

   Idag blev det i alla fall en sväng ut först som uppvärmining tillsammans med Marie och Lancer. Frågade Marie om hon var sugen att prova Greger en stund och det ville hon gladeligen, så vi begav oss till paddocken.
   Stackars Greger blev helt slut efter passet. Berodde dock mest på att han sprang runt och fjantade sig så att både jag och Marie fick slita för att få honom att gå RAKT fram och inte tvära åt både höger och vänster. Under tiden som Marie red Greger hoppade jag upp på Lancer. Kan säga som så att jag aldrig ens kommer att överväga att köpa en häst som är drygt 1,70 i mkh hur snäll och go hästen än må vara. Nej jag föredrar nog Gregerstorlekar (runt 1,52-1,55). Blir lite mindre att hålla reda på.

   Skulle dock inte göra mig särskilt förvånad om Greger växte och blev 1,60, så mycket som han växt under den korta tid jag haft honom. Jaja, den dagen den sorgen. Han är ju ändå den bästa häst jag någonsin kan ha.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej igen! Ja visst är han fin?! Hoppas hans kapacitet är lika fin... Hur går det för dig nu?

2007-10-04 @ 19:57:32
URL: http://soffipoff.blogg.se
Postat av: Sofia

Jag förstår precis vad du menar ;) Men det är det som är charmen med unghästar, men vet aldrig vad de har att komma med. Sen så är det så kul och inspirerande att se hur de utvecklas! Hur länge har du haft din?

2007-10-05 @ 12:23:22
URL: http://soffipoff.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0