inte lika underbar höstdag

Nåja, det är det väl egentligen. Men idag blev det bara mockning och koll i hagen för min nacke och mitt huvud värker som satan och har gjort så till och från hela helgen (så går det när man har roligt och trevligt sällskap och inte kan låta bli att skratta hela tiden samt sover på en ganska så usel tältsäng) så jag orkade inte göra något. Mockningen var nog så jobbig eftersom Gregerpojken tycker att dagen är totalt misslyckad om han inte lyckas grisa ner all torv i hela boxen... Skithästen.

   Glad blev han när jag klev ut i hagen i alla fall och han kom direkt fram för att pussa på mig och bli kliad på rumpan. Sen kom Mon Ami fram och ville kela hon också, då blev Greger sur och jagade iväg henne. Förtrollningen var bruten eftersom hon vägrade ge sig och envisades med att tränga sig på. Så då gick jag och pratade med Pingu ett tag istället.

   Imorgon har jag planerat att tömköra, hoppas att han är på bra humör bara. Det vill säga inte på sitt busiga humör för då hittar han på allt möjligt som han inte ska. Onsdag blir det morochdotter tur då jag ska ta hand om Domingo, och mamma rida Greger. Vi får hoppas att vi överlever..;)

/Sarah

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jo i och för sig, men nu blev jag rejält bitter eftersom jag hade såna förväntningar haha ;)4 år var inte mycket, men du lär däremot få jobba mycket! Men jag lovar att det kommer bli jättekul även om du ibland önskar att du aldrig köpt hästen (a) ;) Men i slutändan så är det värt allt slit och man komemr närmare sin häst än om man köper en "färdig" tycker jag.

2007-10-08 @ 16:16:09
URL: http://soffipoff.blogg.se
Postat av: Sofia

Ja, blev så himla ledsen :( Ja precis, tycker själv mycket om att jobba sen så lär man sig så himla mycket också så jag ser nästan bara positiva saker med att köpa en ung häst.

2007-10-09 @ 16:42:28
URL: http://soffipoff.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0