Vi varo ensamma på färden

Idag blev det en alldeles ensam ridtur (som bestod av endast mig och Greger och ingen "ifallolyckanärframmeochjagramlarav-passare") på trettio minuter cirkus. Allt gick fint och jag och min fyrbenta älskling hade det mycket trevligt ihop.
   Kelade säkert en halvtimme i boxen och så fick han stå inne och käka hö ett tag. Trodde aldrig att jag skulle få en häst som man behöver ge extra hö (eftersom de inte släppts på bete ännu där det finns tillräckligt med mat) för att han/hon inte ska tunna av för mycket. Just nu är han jättefin i hullet men eftersom han är både unghäst, vandrare och leksugen hela tiden så gör han av med så mycket energi så då får han extra mat när vi är ute. Annars fodras de fyra gånger om dagen så det borde vara tillräckligt. menmen, någon gång slutar han väl att vandra åtta mil om dagen (och detta bara i hagen...).

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0