Supersöta Silvergreger

Igår travade jag och Greger alldeles själva med Daphne som draghjälp. Han sktte sif finfint även om det känns att det finns bus i de bruna benen. Än så länge har han dock skött sig. Det blev även lite galoppsprång även om det inte var meningen, kan ju tilläggas att det var Greger som tyckte de var nödvändiga. hmm, hur ska det gå på första riktiga uteritten kan man fråga sig.

   Idag blev det vanlig longering, vill att han ska lära sig att springa på en vanlig volt runt mig. Både som ett snabbare alternativ till motion när man har bråttom men vill att han ska få springa lite men också ifall en veterinärundersökning skulle vara nödvändig. Kan ju hända att man behöver visa honom på böjt spår utan ryttare och då fungerar ju longeringen bäst. Han dansade lite fel men gick mestadels på en volt runt mig fast jag fick vara ordentligt påpasslig så att han inte skulle vända in. Det gör han enbart för att jäklas med mig, det märks.

   Han förgyller min vardag (nej jag kan inte sluta tjata om hur mycket han betyder för mig).<3

Kommentarer
Postat av: Carina

Guud vad duktig du är. Förstår att du hittat rätt häst. Jag tycker att det låter som när du köpte Pingu Ponny

2007-05-03 @ 20:17:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0