Konsten att tömköra...

Igår var vädret sådär lagom roligt. Jag lovade mamma att hjälpa henne med Greger (tyvärr har jag ju lovat att vi ska dela på honom så då är han ju hennes några dagar i veckan..;) och att vi skulle rida lite på honom båda två. MEN när regnet öser ner är det inte så frestande att ge sig ut och speciellt inte på en vinglig unghäst med noll koll på sina ben. Han kan tänkas ramla åt sidan om regnet slår i sidan på honom..:P

   Jag är dock lite "ärtigare" än min kära mor och tyckte att vi ändå kunde tömköra i alla fall, eftersom jag ändå lovat att visa henne hur man går till väga någon dag. Sen så hade vi sådan tur att (när även jag övervägt att strunta i att sticka näsan utanför stalldörren av rädsla för att annars regna bort...) himlen sprack upp och solen började skina och då hade vi ju inga ursäkter längre!
   Kort och gott så begav vi oss iväg med en lycklig Greger. Det går bara bättre och bättre med tömkörningen och jag har börjat jobba honom på lite fler volter osv. Så Greger visade både hur duktig han var och hur man ska göra men också hur man INTE ska bete sig. Snurrade till och vände sig mot mig men det gör han ibland. Det är bara att morra lite på honom och visa tydligt att jag inte går med på sådant beteende och så går det framåt igen.
   På hemvägen tog mamma över tömmarna och då skötte han sig så fint så fint. Förutom när han närmade sig en liten hötuss på marken men då räckte det med att harkla sig och smacka, så fortsatte han som den änglahäst han är..;)

  Han är så blank och fin nu att man kan stå och borsta på honom i timmar bara för att det är så härligt med en blank hårrem. Man kan nästan spegla sig i honom.:) Och han tycker det är sååå skönt att bli ompysslad samtidigt som han får käka lite hö eller stå och se ut genom sitt fönster.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Är inne och tittar till er lite och som alla tidigare gånger, så sitter jag här rörd till tårar och är så lycklig över Greger är hos just dig! Jag kämpar på Paintpojken, han sökter sig utmärkt, åtminstone de flesta dagar, unghästar du vet... *ler* Kram till Er alla!

2007-05-10 @ 12:52:40
Postat av: Sarah

Vad kul att det går framåt med din "unge" också!:)

Ja, jag trivs verkligen jättebra med Greger och går runt med ett fånigt leende så fort jag pratar om honom. Jag är så glad att han är min.:) Även om han retar en till vansinne vissa dagar, men som du sa, unghästar...;) Kramkram

2007-05-11 @ 08:42:30
URL: http://silvergreger.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0