Helgen är över

Nu i helgen har jag fått haft Greger alldeles för mig själv, idag har vi haft det jätte mysigt vi var ute tillsammans med Bitto och Siskan, som vanligt tömkörde jag den stolte och lite kaxige Gregge (som inte var helt kaxig när vi skulle gå förbi Tommys hövagn som inte har varit därförut )Greger slängde sig ut på vallen och jag for förstås med. Trodde att han försökte att lura mig genom att slänga sig ut på vallen för att kunna ta sig en tugga av det härliga "smörgåsbordet" men det visade sig att han tyckte att det var lika otäckt på hemvägen så det var ju tur för honom att han hade den lugna och harmoniska Siskan med sig, som kunde gå före och vissa att vagnen inte alls åt upp små söta hästar.
I går var det mindre roligt med Siskan för när jag gick ut efter Greger så låg hon i hagen och det är inte vanligt alls att man ser henne ligga men sedan tänkte jag inte mera på det förren jag gick efter Pingu då hade hon lagt sig på ett annat ställe, jag förstod att det var något fel på henne så jag gick och sa till Marie & Jenny som också var i stallet  vi tog in henne och tog tempen men hon hade ingen feber men det syntes på hela henne att hon inte mådde bra så vi gick en sväng för att se om hon kunnde bajsa eftersom hon släppte sig ganska mycket men det kom inget, vi släppte ut henne igen, fast så fort som hon kom ut i hagen så la hon sig ner och stönade, det var bara att ta ut henne igen och traska en längre sträcka, tack och lov så räckte det med detta och som sagt var hon ju med ut idag och var lika "pigg" (hon är värdens segaste häst) som vanligt .

Mormor Mia

Kommentarer
Postat av: Sarah

Ojoj, långa meningar kan du verkligen komponera mammsen..;)

2007-05-27 @ 19:44:25
URL: http://cancan.blogg.se
Postat av: Carina

Heja Mia!!!
I en blogg får man skriva precis som man vill man kan skriva hur mkt som helst utan punkt och komma även med bara små bokstäver om man vill det finns inga regler. Hahahahaha.......;0)
Hörde ni skulle komma å kolla in Valle i veckan.
Vi ses då. Kram Carina

2007-05-27 @ 22:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0