Frisera manen på halvsovande Greger

Efter misslyckandet igår (se nedanstående inlägg) så bestämde jag mig redan igår för att idag fick bli en pysseldag. Efter att Greger kommit springande, gnäggandes och snubblandes (!) till mig i hagen så tog jag in honom och gav honom mat. Borstade på honom i boxen och tog sen ut honom i gången och startade projektet: Fixa Gregers man.
  Reslutatet blev inte bra men över förväntan. På långt håll ser det dock bättre ut än om man tar en närmare titt så om det är någon som tänkt spana in min lilla häst så snälla gör det på håll.;)

   Tog även in Caroll och Pingu för att fodra dem och då blev Greggan väligt avundsjuk. Man ska bry sig om honom och ingen annan tycker han och visade bestämt sitt missnöje genom att dunka i boxdörren, se på mig med trånande ögon och gnägga galet ett par gånger. Han blev glad igen när jag bedyrade honom min kärlek och började fixa manen istället. Då somnade han nästan och njöt som bara den. Då känner man sig behövd och det är ju alltid trevligt.:)

   I helgen blir det mamma som får ta hand om Greger, jag jobbar både lördag och söndag tio till halv sju så det finns ingen tid för stallet för min del. Usch jag kommer sakna honom så det blir säkert ett besök efter att jag slutat jobbet ändå. Visst, även jag tycker att det är skönt att vara hästledig. det är bara det att när jag väl är det och allra helst när jag är det flera dagar i rad så saknar jag hästarna alldeles för mycket. Jag fungerar ijnte utan dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0