Tänder i huvudet och hopp över vattenpöl

Idag blev det en promenad med Greger. Pia (moster) följde med och var snäll och tog med Pingu på släp (så slapp lata jag gå två gånger eller med båda hästarna på samma gång som jag först planerat). Han skötte sig som vanligt men han är verkligen bäbis fortfarande. Han vinglade iväg in bland träd, ner i diken, upp på släntarna bredvid grusvägen, ner igen och på mig. Då blev jag trött på honom och backade honom ett par meter. Då skötte han sig bättre.
   Klev lite i vattenpölarna tills Greger kom på att det var roligare att hoppa över dem istället (hoppa kan han garanterat!). Så det blir GÅ-i-vattenpölar-träning ganska mycket eftersom jag vill att hästar ska gå igenom vatten och inte hoppa över. Men jag föredrar nog att sitta på honom istället för att gå bredvid och riskera att få en kelsjuk och hoppglad häst i famnen. Han är lite för tung för att jag inte ska bli mosad.

Han gick också och pilladre i mitt hår, innan han satte tänderna i huvudet på mig. Ajaj.

Kommentarer
Postat av: Carina

Vad gulligt. Med tänderna menar jag;) Förmodar att han gjorde det bara en gång... hihihi....

2007-03-22 @ 13:59:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0