Gustav Wasa?

Gregers man ska fixas. Mera. mera ordentligt alltså. Gav mig i kast med den idag efter att ha varit ute och kört Pingu med vagnen i en timme. Låt oss säga som så att det varit lättare om hästkraken stått still och inte varit tvungen att kika efter sina kamrater ute i hagen hela tiden samt undersöka allt han kunde nå från sin plats. Så nu ser han ut som Gustav Wasa, om än en något ojämnare variant av frisyren samt lite mer hästig. Så det kan bli. men som sagt, det ska fixas. Är ledig från hästarna i morgon (om jag kan hålla mig därifrån...) eftersom jag ska jobba både på fm-lunch och kvällen så det får bli på söndag.

Annars fick Greger vila idag och jag bara borstade honom lite extra och mös med honom både i stallet och i hagen (det var bara när jag började fixa manen som han inte ville stå still). Det var mysigt.

Ja, jag VILL ha en häst med kort man. Pingu har lång man (han är ju shettis och så ska det vara då), Tårtan hade lång man (och hon var av rasen arabiskt fullblod så även där är manen berättigad). Greger är en himmelsk blandning och himmelska blandningar FÅR ha kort man. Det har jag bestämt.:)

Carina: Nej han satte inte tänderna i mitt huvud något mer, det kan jag garantera... Svor så det osade och Greger klev raskt ett par meter bakåt i rena skrämsla. Så jag tror han låter bli mitt huvud (i alla fall så sätter han nog inte tänderna i det..) hädanefter. Bäst för honom.;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0