Grodan Greger

Red Greger idag med Hanna som sällskap, fast hon var bara med och kollade på. Fick dock rycka in och sätta igån honom då och då när Greger stannade och "inte förstod" vad han skulle göra (gå framåt...). Han spelar en hel del på att han är unghäst kan jag lova!
   I alla fall: Eftersom han stannade så mycket och jag inte fick honom att gå framåt så blev jag arg på honom. Han VET faktiskt mycket väl vad framåtdrivande hjälper är, det har jag märkt förut, så jag klämde åt ganska rejält med benen, så han skulle förstå att jag menade allvar. Då hoppade han iväg som en skrämd groda och såg ut att undra över vart fanken den kraften kom ifrån...  Efter det gick det bättre och vi slutade efter 25 minuter i solskenet.

Hanna hjälpte mig med manen så nu ser han vettigare ut än efter att jag var där med saxen. Hehe. Men han tyckte inte det var så spännande att bli friserad så vi får ta mer ngn annan dag. En bit i taget så att säga. 
   Efter borstningen fick han en bunke med morötter på stallbacken och de var sååå mumsiga att han var tvungen att sprätta iväg dem överallt. Och sedan dammsuga upp dem givetvis. han fick nog i sig mer Pingu-päls än morötter men det bekom honom inte ett dugg. Lite skit rensar magen heter det väl?;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0