Hovslagaren har "pedikyrat" otåliga Greger

Idag var hovslagaren och fixade fossingarna på Greger. Han tyckte det var lika trååååkigt som förra gången och bråkade lite grann. Men när jag sa till honom så slutade han, så någon respekt har han nog för mamma i alla fall, även om han är tonåring..;)

Red i onsdags och det dick underbart bra! Han är jätteduktig även om han blev totalt livrädd för två markbommar som jag lagt ut på marken för att vi skulle kliva över och göra halt emellan. Vi skulle precis gå genom öppningen när han tvärstannade och vände på en femöring. Vi höll på att hamna ute i rapsfältet båda två.:) Dock så överlevde både han och jag och så kunde vi smyga in i paddocken, direkt den här gången. Sen skötte han sig exemplariskt, eller nåja. Han har dummat sig lite i traven och inte riktigt velat hålla den  igång när vi har passerat hörnen (ve och fasa då ramlar jag ju, tänker Greger) så jag hade med mig ett spö då. Petade till honom lite med det på baken och då fick han fart på sig. Behövde inte använda det något mer sedan utan han lyssnade till min röst och mina skänklar, så som han ska göra.

   Betesdags i morgon, eventuellt ett par veckor senare för Greger tyvärr. Pingu har fångtendenser så han får inte gå ut på bete förens det mesta är avbetat, eller rättare sagt det kraftigaste. Så det blir nog så att Greger och Pingu är kvar ett tag till. Tror inte Greggan kommer uppskatta det så jättemycket men vad gör man? Kan ju inte gärna låta Pingu gå ensam där hemma och han får inte plats i mitt rum (och vi får nog inte ner honom för trappen..;). Men han överlever nog det också för sen blir det ju gräs för hela slanten resten av sommaren.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Åh vad jag älskar den här bloggen. Jag blir lika lycklig varje gång jag är här och läser. Alla hästar är olika, men Greger.... ja han är helt unik! Kram från Jeanette & Tardee

2007-06-02 @ 09:03:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0